

سیم هایی که در خودروها استفاده میشوند، شرایط خاصی دارند:
به دلایل ذکر شده، توجه خاصی به سیم های استفاده شده در خودروها می شود. انتخاب غیر صحیح، باعث صدمه به مغزی یا عایق سیم می شود. اتصال بدنه یا اتصال به سیمی دیگر، باعث بروز اشکالاتی عجیب در سیستم کنترل خودرو یا آتش سوزی می شود.
شرکت سرآمد الکتریک یکی از تولید کننده های ایرانی سیم های خودرویی بوده که توانسته جایگاه خوبی در بازار پیدا کند.
سطح مقطع mm2 |
تعداد x قطر هر تار | متوسط ضخامت عایق mm |
متوسط قطر خارجی mm |
حداکثر مقاومت هادی Ω/km |
بازه دمایی کارکرد C° |
وزن g/m |
0.35 | 7x0.25 | AVSS: -40 to +80 T2: -40 to +100 T3: - 40 to +125 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
0.35 | 7x0.26 | |||||
0.5 | 7x0.3 | |||||
0.75 | 19x0.23 | 0.32 | 1.8 | 24.7 | 9 | |
0.85 | 19x0.24 | 0.3 | 1.8 | 21.7 | 11 | |
1 | 19x0.25 | 0.3 | 1.8 | 19.8 | 12 | |
1.25 | 19x0.29 | 0.3 | 1.8 | 18 | 14 | |
1.5 | 30x0.25 | |||||
2 | 37x0.25 | |||||
2.5 | 50x0.25 | |||||
3 | 45x0.3 | |||||
4 | 56x0.3 | |||||
5 | 70x0.3 | |||||
6 | 84x0.3 | |||||
10 | 144x0.3 |
نکته 1: ولتاژ کاری سیمهای خودرویی بطور استاندارد 60Vdc (40Vac) است. با توجه به این سطح ولتاژ، نمیتوان از این سیمها در سیم کشی ساختمان استفاده کرد.
نکته 2: در یک خودرو، سیمهای زیادی استفاده می شود. برای داشتن تنوع رنگی در شناسایی سیمها، آنها بصورت "تک رنگ" و "تک رنگ با خط رنگی" تولید شده و از نظر کیفیت و کارایی، تفاوتی ندارند.
مشخصات
مرجع خاص
احتمالا با این موارد هم علاقمند باشید